21.2.24

Σύννεφα / Wolken (Rolf Dieter Brinkmann)

“Μερικά σύννεφα λίγο ή πολύ εκεί πάνω
το ίδιο μου κάνει… ολόκληρη την εικόνα δεν μπορώ
να την διατρέξω με το βλέμμα”.

Αυτό το μπλε είναι σήμερα φανταστικό.

Τώρα μόλις μπαίνω στο δωμάτιο. Δεν είναι
συγυρισμένο. Στο πάτωμα βρίσκεται
η εφημερίδα από χθες, η οποία δεν έχει διαβαστεί
ως το τέλος. Να ολοκληρώσω το διάβασμά της;
Κάτι το ανώφελο με πείθει να το κάνω.
 
Λίγες λέξεις… λίγες
οι οποίες μου άρεσαν.
 
Μου αρέσει αυτό κι επίσης το χαρτομάντιλο
που όλη τη νύχτα βρισκόταν μπροστά από το κρεβάτι μου.
 
Αν φτιαχτώ αρκετά
θα γίνουν όλες αυτές οι εικόνες καθαρότερες,
 
Ένα λεπτό κομμάτι χαρτί,
ένα χαρτομάντιλο,
στο οποίο είσαι εσύ.
Το μαζεύω από κάτω και σκουπίζω τη μύτη μου.
Αυτό είναι μια ωραία αντίθεση με το μπλε
που υπάρχει ανάμεσα στα σύννεφα, τα οποία επίσης βρίσκονται έξω
Και πάνω από εμένα. Βλέπεις ψηλά. Βλέπεις “σύννεφα”.
Είναι τα ίδια, τα οποία στη λέξη σύννεφα βρίσκονται
 
σ’ αυτό το κομμάτι χαρτί, στο δωμάτιό μου,
μέσα σ' εμένα,
μπλε.

 
“Ein paar Wolken mehr oder weniger da oben,
das ist mir egal… das ganze Bild kann ich nicht
überblicken”.
 
Dieses Blau ist heute phantastisch.
 
Ich komme gerade in dem Moment ins Zimmer. Es ist
unaufgeräumt. Auf dem Fuβboden liegt
die Zeitung von gestern, die nicht zu Ende
 
gelesen wurde. Soll ich sie zu Ende lesen?
Etwas unnützes überredet mich, es nicht zu tin.
 
Ein paar Worter… ein paar,
die mir gefallen.
 
Ich mag das und auch das Tempotauschentuch,
das die ganze Nacht dort vor dem Bett gelegen hat.
 
Wenn ich hoch genug gekommen bin,
werden diese Sachen klarer.
 
Ein weiches Stück Papier
ein Tempotaschentuch,
 
in dem du bist.
 
Ich hebe es vom Boden auf und putz mir damit die Nase.
Das ist ein schöner Kotrast zu dem Blau,
das zwischen den Wolken ist, die auch gleich drauβen
 
über mir sind. Du siehst hoch; du siehst “Wolken”.
Es sind dieselben, die in dem Wort Wolken sind,
 
auf diesem Blatt Papier, in meinem Zimmer,
in mir drin,
blau.

[Από τη συλλογή Kunstliches Licht , Rowohlt Verlag, 1970 / μετάφραση: Κωνσταντίνος Βλαχογιάννης]

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου